srijeda, 17. ožujka 2010.

Nacionalni program očuvanja izvornih i zaštićenih pasmina domaćih životinja u Republici Hrvatskoj

http://www.mps.hr/UserDocsImages/strategije/Nacionalni%20program%20o%C4%8Duvanja%20izvornih%20i%20za%C5%A1ti%C4%87enih%20pasmina%20doma%C4%87ih%20%C5%BEivotinja%20u%20RH.pdf

Dakle po ovim brojkama Crne slavonske svinje trenutno ima 1189 jedinki ( HPA 2009. ). Ja bih taj broj prepolovio. Ne kažem da pod selekcijom nema toliko samo pitanje je koliko ih ima u čistoj krvi. U početku se znalo dogoditi da imaš krmaču il nazime koje si negdje kupio, naravno crne boje eksterijerno ispravna al ona tu i tamo u prvom il nekom drugom leglu izbaci prase sa bijelim biljegom il slično. Takvu jedinku izlučiš i riješio si stvar jel drugo i ne možeš pošto DNK analize nema. Danas imamo jedinke koje imaju bijele njuške al se ljudi prave ono kao da ne vide da su to križanci i to se tolerira. Ma neće Crna svinja izumrt. Broj joj raste sve više. Al će se dogodit da to više kroz određeno vrijeme neće biti fajferica. Krenuvši od ubacivanja duroca, divlje svinje pa do najposlije bijelih hibridnih pasmina. Obavezno uvesti DNK analizu i sve koje imaju, kazat ćemo, preko 10 posto strane krvi van iz uzgoja. Ja bih osobno želio znati i spreman sam izlučiti sve što "nevalja".
Sumnjam na jednu krmaču. Malo je rijeđe dlake i obavezno mi prasi ne ispod 9 komada. I izbirljiva je. Ta će pod nož na zimu.
Ima još jedna stvar. U Programu se spominje korištenje aut. sorti u kontekstu održivog razvoja. Ne znam kako da to uopće postignem pošto na jako malom broju držim veliki broj svinja. Po ataru ne smijem terat ( a i nije ok ) a da bi ja imao prednost kod otkupa državnog pašnjaka o tome nema ni govora. Šume i žirovanje smo davno prekrižili i s time se nećemo bakčat al pašnjaka fala Bogu ima samo na mojoj Općini oko 350 hektara. Pa ako za Crnu svinju nema 10 - 20 onda ovaj Program pada u vodu.

Nema komentara: